Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
History of civilization --- Flanders --- Brussels
Choose an application
Choose an application
agricultural land --- landforms [terrestrial] --- cultuurgeschiedenis --- barrier elements --- Kempen (B)
Choose an application
Choose an application
In dit werk gaan we op zoek naar het dagelijks leven in Israël ten tijde van de Romeinse overheersing. We vragen ons af wat dat dagelijks leven allemaal vervat en hoe een Israëliet zijn dagen indeelde. In het eerste deel geven we een overzicht van de geschiedenis van Israël tot aan de diaspora (van 2000 v. Chr. tot 134 n. Chr.). We trekken mee met de Hebreeën die rond 1200 v. Chr. Israël binnenkomen en er blijven wonen tot aan die diaspora. De geschiedenis van dit volk en zijn land is een heel bewogen geschiedenis geweest. Ze werden verschillende keren door verscheidene beschavingen overheerst. Deze beschavingen hebben elk hun eigen stempel gedrukt op de rest van die geschiedenis. In het tweede hoofdstuk bestuderen we het dagelijks leven van de joden binnen het eigen gezin. We kijken hoe een huwelijk tot stand kwam en hoe een trouwfeest gevierd werd. Daarna gaan we dieper in op de positie van de man, de vrouw en de kinderen. Vervolgens zien we hoe zij binnen het gezin hun godsdienst beleefden en welke invloed die godsdienst had op hun eetgewoontes. Nadien nemen we nog een kijkje in de woning van de Israëlieten. Uiteindelijk vernemen we hoe zij omgingen met de dood en hoe zij hun overledenen begroeven. Het derde hoofdstuk geeft een ruim beeld van het maatschappelijk leven van de Israëlieten in deze periode. Eerst bespreken we de verschillende beroepen die iemand kon uitoefenen. Daarna bestuderen we het geloof van dit volk. We zien hoe zij zich gedragen voelen door hun God en hoe zich dat uitte in allerlei feesten en speciale rituelen. Vervolgens vernemen we iets meer over de joodse wet en haar toepassingen. Nadien nemen we nog een kijkje in de dorpen en de steden en tot slot bespreken we nog de kleding die de Israëlieten droegen de taal die ze spraken. In het vierde en laatste hoofdstuk stellen we een projectdag voor om deze vreemde cultuur uit het verleden bij leerlingen aan de man te brengen. We werkten verschillende workshops uit en stellen deze hier aa
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|